Laatste weken les!

27 december 2014 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Hee lieve allemaal,

Ongelofelijk wat gaat het hard! Ik ben al ruim 13 weken weg, dat is alweer over drie maanden. Het voelt aan de ene kant alsof het gister was en aan de andere kant lijkt het alsof ik al een jaar weg ben! Ik mis jullie, en tegelijkertijd wil ik nog lang niet terug naar Nederland, ik heb het hier veel te veel naar mijn zin!

Het is al helemaal een raar idee dat ik over precies een week vertrek naar Nepal voor ruim 7 weken. Volgende week zondag vliegen we uit rond de late middag, waarna we, na een dag in Sydney te overnachten, op maandag hopen aan te komen in Katmandu. Het programma daar zit al goed vol, waar ik jullie zo goed mogelijk van op de hoogte zal proberen te houden. We zijn gewaarschuwd dat we geen tot nauwelijks internetverbinding zullen hebben, dus het kan goed zijn dat jullie een tijd niks horen.

Afgelopen drie weken waren weer mooie weken. De thema's die we hebben behandeld zijn; de heilige geest, het vaderhart van God en aanbidding in deze drie weken. Tussendoor hebben we ook wereldreligies behandeld en evangelisatie op zich, aangezien we dit nodig gaan hebben voor outreach! Het zijn interessante weken geweest en tegelijkertijd heel emotioneel. Vooral de heilige geest en het vaderhart van God, zijn twee onderwerpen waar mijn emoties kwamen opspelen, in positieve zin! Ik heb God geel dichtbij ervaren in deze weken en Hij is veel in mij aan het werk geweest. Uiteraard nu nog steeds! Ook de week over aanbidding was heel erg gaaf! Wat doet aanbidding met de geestelijke wereld en wat is de echte betekenis van aanbidding? Het was super bijzonder om dat allemaal te mogen leren van geweldige leraren die dicht bij God staan. Er zijn zoveel dingen die ik jullie erover zou willen vertellen, omdat het allemaal zo interessant is en van belang voor iedereen, maar vraag er maar gerust naar als ik weer terug ben, haha!

We hebben een geweldige gezellige Kerst gehad met de groep. Het is uiteraard niet hetzelfde als thuis, maar ook dit is nu een grote familie geworden! We beseffen ons maar al ge goed dat we niet meer zo lang samen hebben. De groep splitst zich namelijk op, op outreach, naar Vanuatu, Het zuidereiland van Nieuw-Zeeland en Tasmania en wij uiteraard naar Nepal. We genieten dus extra veel van de momenten die we nog samen als groep hebben!

We hebben nu officieel geen lessen meer. Volgende week is onze laatste week op de basis. Hierin is alles gericht op Nepal! We zijn al druk bezig met het instuderen van toneelspellen, liedjes, dans, getuigenissen en preken! Het is zo raar dat je nu gewoon moet doen, dat wat je allemaal geleerd hebt. Of je even een preek wil schrijven zodat je een dienst kan draaien, en aanbidding wil voorbereiden met gitaar, zodat he de aanbidding kan leiden in deze weken. Ik moet zeggen, dat is wel even slikken. Maar tegelijkertijd ook een super leuke uitdaging!

We hebben een filmpje in elkaar gezet voor Nepal! Klik gerust even op de link om het te bekijken, het is vier minuutjes en zeker de moeite waard! Mocht je interesse hebben in het doneren van een gift dan kan dit op NL61 INGB 0008 6348 32 t.a.v. Mw S Abdeen o.v.v. Nepal.

We zullen in Nepal samenwerken met Jeugd met een Opdracht, weeshuizen en organisaties die werken in de prostitutie. Daarbij zullen we onze backpack en onszelf dragen naar de niet bereikte dorpen in de bergen om hen te vertellen over Jezus en liefde aan ze door te geven.

Er is nog een bedrag van ongeveer 3.000 euro nodig om dit werk te kunnen doen. We begonnen met een missend bedrag van ruim 8.000 euro, maar op wonderlijke manieren heeft God Zijn kracht laten zien en dat voor Hem niets te onmogelijk is!
Gebedspunten voor onze outreach zijn;
- eenheid in het team! We zijn een sterk team, maar tijdens outreach is het algemeen bekend dat je als team onder druk komt te staan, we hebben hier ook al een aantal profetieën over gehad dat we extra moeten waken over verdeeldheid in de geoep. We hebben elkaar hard nodig!
- veiligheid. Zoals ik al zei is evangeliseren in Nepal verboden. Het zal super zijn als jullie mee willen bidden voor onze veiligheid en wijsheid voor waar te gaan en te spreken, en wanneer stil te zijn.
- Dat het missende bedrag binnen zal komen door de groep of via de school zelf. Dit is erg belangrijk om het werk te doen wat gepland staat.

Ik wil jullie ontzettend bedanken dat het mede dankzij jullie voor mij mogelijk is om hier te zijn! Ik heb er geen woorden voor. God is zo groot, niets is onmogelijk voor Hem. Ik heb al geweldige gesprekken gehad met niet christenen en kunnen bidden voor genezingen en het zien gebeuren! Super bedankt allemaal, namens mij en het hele Nepal team, voor jullie gebed!

Heel veel liefs en alvast een heel gelukkig en gezegend nieuw jaar!

1. Rosanne:
    3 januari 2015
    Meissiee :) Doe je voorzichtig daar? Je bent nu volgens mij al onderweg naar Nepal, wat zal dat super spannend voor je zijn! Gelukkig ga je nu niet alleen maar met een hele groep mensen die je dierbaar zijn geworden de afgelopen weken :) Laat je weten als je veilig bent aangekomen? Al is het maar een smsje ofzo ;)

Zet 'm op! En vooral; geniet ervan!

heel veel liefs en een dikke kus!

Rosanne